Vilkår og betingelser

Fast frakt på kr 99 ,-

Du har 14 dager full returrett for alle ordre.

 

Disse generelle vilkårene og bestemmelsene er en avtale mellom forbrukeren og Boligstylisten AS, organisasjonsnummer 916 574 029.

Priser og betalingsbetingelser

Prisene er oppgitt i norske kroner inkludert 25 % merverdiavgift (moms), med mindre annet er oppgitt. Vi tar forbehold om tekniske feil i pris og vil i så fall opplyse om dette før forsendelse.

Vi registrerer ingen personlige opplysninger vedrørende din transaksjon. Du kan betale med kort, faktura, delbetaling eller Klarna konto. Faktura sendes på e-post samme dag som pakken, og har forfall 14 dager etter dette. Skal du betale med faktura må du påse at all informasjon stemmer slik at Klarna får gjennomført kredittgodkjenning, og vi får sendt pakken til riktig adresse.

Frakt og levering

Vi bruker Posten/Bring som fraktleverandør og sender varene dine så raskt som mulig. Dersom det står oppgitt at vi har varen på lager, vil den sendes samme eller neste virkedag. Ved bestillingsvare tar det ekstra tid – dette skal være spesifisert i produktbeskrivelsen. Ønsker du å hente varen(e) selv i Bergen tar du direkte kontakt med oss slik at vi kan avtale dette. Det tilkommer naturligvis ingen fraktkostnader ved henting selv. Leveringstid på lagervarer er normalt 2-3 virkedager.

Fast frakt gjelder kun i Norge.

Det er kjøperens eget ansvar å sørge for at den adressen som oppgis ved bestilling er korrekt. Pakken må hentes på postkontoret innen 14 dager, ellers blir den sendt i retur og kjøper blir belastet med et gebyr for å dekke returkostnader. Dersom Boligstylisten AS må sende pakken på nytt som følge av feil oppgitt adresse eller uavhentet pakke, må kunden betale denne kostnaden. Husk å legge oss til som e-postkontakt for å unngå at hentemelding havner i spam-mappen.

Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id dersom pakken ikke sendes med brevpost. Dette gjør at du kan spore pakken på www.bring.no

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til gjeldende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst.

Reklamasjon og angrerett

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss. Send bilder av varen og emballasjen til kristine@boligstylisten.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, i tilfelle våre leverandører ønsker varen i retur.

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen slik at de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje vil ikke refunderes. Ved bytte er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Gi oss gjerne beskjed på e-post om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen!

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Sporing og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Ved angring av kjøp eller returnering av bestillingsvarer som f.eks. møbler, tepper og lamper, beregnes et returgebyr på 25 %. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig at du er rask med å sende oss pakken i retur da innen fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 14 dager. Ser du at du ikke rekker forfallsdatoen, betaler du faktuaren for å unngå gebyrer, så refunderer vi beløpet til deg når vi har behandlet pakken som retur hos oss.

Ekstraordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Boligstylisten AS forbeholder seg retten til å endre gjeldende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Boligstylisten AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller å kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen omstendigheter til å spres videre utover Klarna.